Technical directors Pat Fry en Matt Harman waren in Enstone verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het chassis en trachtten in de winter verbeteringen aan de wagen aan te brengen. Executive director Bruno Famin werkte in Viry-Châtillon samen met Enstone om de krachtbron te integreren.
Formule 1
Het BWT Alpine F1®-team is gevestigd in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk.
Op de site van Enstone staat de fabriek waar het chassis van de Alpine A523 wordt ontwikkeld en geassembleerd.. Al 30 jaar - eerst met Renault F1® en nu met Alpine F1® - werken getalenteerde ingenieurs in meer dan 25 afdelingen, van aerodynamica tot validatietests, in Enstone om voortdurend de prestaties van de eenzitters te verbeteren.
Deze site is ook de uitvalsbasis van het technische team dat steun verleent tijdens de race-weekends.
In Viry-Châtillon staat de meest iconische fabriek van Alpine. Hier vinden de ontwerpfase, de montage en de tests van de motoren van alle eenzitters van de F1® plaats.
Vermogen
Meer dan 950 pk
Maximumsnelheid
355 km/u
Maximaal toerental
15.000 tpm
Gewicht
796 kg
Met bestuurder, camera's en ballast
Totale lengte
5620 mm
Maximaal brandstofdebiet
100 kg/u
CILINDERINHOUD | V6 van 1,6 l |
---|---|
AANTAL CILINDERS | 6 |
TOTAAL TOERENTAL | 15.000 tpm |
DRUKVULLING | Enkele turbolader, onbeperkte druk (geschat op 5 bar absoluut) |
MAXIMAAL BRANDSTOFDEBIET | 100 kg/u |
TOEGESTANE BRANDSTOFHOEVEELHEID PER RACE | 110 kg maximum |
ARCHITECTUUR | V6 op 90° |
CILINDERDIAMETER | 80 mm |
SLAG | 53 mm |
HOOGTE VAN KRUKAS | 90 mm |
AANTAL KLEPPEN | 24 (4 per cilinder) |
BRANDSTOF | Directe inspuiting |
ROTATIESNELHEID VAN DE MGU-K | Maximaal 50.000 tpm |
---|---|
VERMOGEN VAN DE MGU-K | Maximaal 120 kW |
ENERGIE GERECUPEERD DOOR DE MGU-K | Maximaal 2 MJ/ronde |
ENERGIE VRIJGEGEVEN DOOR DE MGU-K | Maximaal 4 MJ/ronde |
ROTATIESNELHEID VAN DE MGU-H | > 100.000 tpm |
ENERGIE VRIJGEGEVEN DOOR DE MGU-H | Onbeperkt |
GEWICHT | Minimaal 150 kg |
---|---|
AANTAL TOEGESTANE MOTOREN PER PILOOT IN 2023 | 3 motoren met interne verbranding, 3 turboladers en 3 MGU-H, 3 MGU-K, 2 batterijen en elektronische regeleenheden, 8 uitlaatsets |
TOTAAL VERMOGEN | Meer dan 950 pk |
TEAM
Een volledig Frans duo!
MODELLEN