Alpine A424

Alpine A424

Competitie op het hoogste niveau

Ontwikkeld om te racen

carboncarbon
chassis
1.0301.030 kg
gewicht
3,4 l V63,4 l V6
90° monoturbo motor
0675 pk
Vermogen (500 kW)
30-50 30-50 kW
Hybridisatie
07 versnellingen
versnellingsbak
De A424 brengt Alpine naar de top van Endurance. Een legendarisch DNA in een nieuw tijdperk.

Duurzaam erfgoed

Duurzaam erfgoed

De A424 zet 70 jaar competitie voort. Legendarische prestaties in Endurance. Een epische overwinning tijdens de 24 uur van Le Mans in 1978, talrijke titels en zeges sinds 2013. En een podiumplaats in 2024, het ultieme bewijs dat de A442B nog steeds springlevend is.
Alpine A424 - zelfdragend chassis

Lichtheid zit in zijn DNA

Lichtheid staat centraal bij Alpine sinds 1955. Het is dé sleutel tot een wendbare en reactieve racewagen. Een zelfdragend carbon chassis met honingraatstructuur. Carbon remmen, gesmede velgen en slickbanden van Michelin: Het recept voor superieure wendbaarheid.
Alpine A424 - motor

Een opwindende ervaring

De efficiëntie van Alpine wordt uitgebreid van de weg naar het circuit. De A424 is uitgerust met een V6 hybridemotor met 675 pk. Competitiedrang en precisie zetten de toon. De iconische lichtheid van Alpine wordt gecombineerd met prestatiegerichte hybridemotoren van de nieuwste generatie.
Alpine A424 - design

Franse knowhow

Alpine-design en uitmuntende aerodynamica worden verenigd. In het Alpine-designcentrum creëerde het merk een racewagen naar het evenbeeld van zijn sportwagens. De livery staat volledig in het teken van Franse knowhow.
 Alpine A424
Een uniek design
De A424 is speciaal ontworpen voor het FIA WEC. Zijn aanwezigheid op het circuit wordt benadrukt door de koplampen in een pijlvormige A. Uitmuntende aerodynamica en Franse knowhow ontmoeten elkaar. Het efficiënte, doch elegante design onderscheidt zich moeiteloos van de concurrentie.
structuur Behuizing van carbon en honingraatstructuur
carrosserie  Carbon
ophangingen  Dubbele draagarmen met duwstangsysteem
stuurinrichting  Elektrische stuurbekrachtiging
lengte  5088 mm
breedte  1992 mm
hoogte  1055 mm

wielbasis

3148 mm
onbeladen massa  1030 kg (volgens BOP)
configuratie V6 monoturbo op 90° 
cilinderinhoud  3400 cc 

maximaal vermogen 

500 kW / 675 pk (volgens BOP)

maximaal toerental

9000 tpm 
hybridisatie  Bosch standaard / 30-50 kW 
smering          Droog Cartec / meertraps oliepomp 

elektronische sturing 

Magneti Marelli  
merk  Xtrac 
type  Longitudinaal  

schakelen     

paddles aan het stuur en pneumatische bediening
versnellingen  7 versnellingen + achteruit 
banden vooraan  michelin 29-71/r18
banden achteraan michelin 34-71/r18
wielen vooraan  12,5’’x18’’
wielen achteraan  14’’x18"
schijven  geventileerd carbon
remklauwen  monoblok zes zuigers
harnas  zespuntsgordel, geschikt voor hans®-systeem
tank  veilig, flexibel met geïntegreerd reservesysteem
Een topteam

Een topteam

Autocoureurs, managers, technici, een team van experts. Met ervaringen en competenties die op het racecircuit zijn verworven. Een Alpine-team dat zich volledig in zijn element voelt tijdens het FIA WEC, in dit tijdperk van de Hypercars.
Onze autocoureurs
Paul-Loup Chatin
Alpine - Paul-Loup Chatin
Jules Gounon
Alpine - Jules Gounon
Charles Milesi
Alpine - Mick Schumacher
Mick Schumacher
Alpine - Mick Schumacher
Ferdinand Habsburg
Alpine - Ferdinand Habsburg
Frédéric Makowiecki
Alpine - Frédéric Makowiecki

Ontdek ook

Winkel

Alpine shop

A290

 Alpine A290

Onze partners

Partenaire premium

Partenaires officiels