Mondsee en Parijs, 11 februari 2022

Het Alpine F1 Team en BWT, een van de meest toonaangevende bedrijven in waterbehandeling ter wereld, kondigen met trots een strategisch partnerschap op lange termijn aan. Zo wordt BWT vanaf seizoen 2022 titelpartner van het team, dat wordt omgedoopt tot BWT Alpine F1 Team.

 

Alpine zal het emblematische roze van BWT gebruiken om zijn boodschap over duurzame ontwikkeling en maatschappelijke verantwoordelijkheid overal ter wereld kracht bij te zetten. Hiervoor doet het merk een beroep op het wereldwijde Formule 1-platform alsook dat van de auto-industrie. Deze kleur staat symbool voor de missie van BWT om 'de wereld slokje voor slokje te veranderen' en dag na dag te verbeteren met zijn concept ‘Bottle Free Zone’ (flesvrije zone).

 

Voor Alpine is dit een belangrijke stap in zijn streven om mee te dingen naar de kampioenstitel en dit binnen de eerste honderd races sinds de nieuwe reglementering. Sinds zijn debuut in de discipline in 2021 heeft Alpine zich als een dynamisch en wendbaar team bewezen door zich in de voorhoede te positioneren en zowel op als buiten het circuit verrassend uit de hoek te komen. De renstal engageerde zich ook om de unieke platformen van de F1 en de autosector te gebruiken om belangrijke maatschappelijke thema’s onder de aandacht te brengen.

 

Als Europese marktleider in waterbehandeling heeft BWT – Best Water Technology – als missie om water van perfecte kwaliteit voor elk gebruik en overal ter wereld te leveren, of het nu rechtstreeks uit de kraan, uit een waterverdeler of uit een waterfilter komt. Dankzij innovatieve en gepatenteerde technologieën van BWT wordt lokaal water gefilterd en verrijkt met waardevolle mineralen en oligo-elementen zoals magnesium, zink en silicaat. Dit proces bespaart tijd en energie op het vlak het transport, de opslag en de afdanking van waterflessen.

 

Het Alpine F1 Team en BWT engageren zich ook om samen hun impact op de planeet te analyseren en hun koolstofvoetafdruk in hun respectieve domeinen aanzienlijk te verminderen. Wegwerpplastic terugdringen is slechts een eerste stap in dit proces.

 

Cédric Journel, vicevoorzitter verkoop en marketing van Alpine:


"Met veel vreugde kondigen we aan dat BWT titelpartner van het Alpine F1 Team wordt voor de komende jaren. De duurzaamheidsprogramma’s van Alpine en BWT zijn perfect afgestemd op het terugdringen van wegwerpplastic. We zullen onze krachten bundelen om mensen over de hele wereld, medewerkers, partners, klanten en fans ervan te overtuigen om minder plastic te gebruiken. Tegelijkertijd gebruiken we het enorme wereldwijde F1-platform om BWT te steunen in zijn strijd voor een eerlijke verdeling van zuiver, veilig en gezond drinkwater.”

 

Lutz Hübner, marketingdirecteur van BWT:

 

"We zijn trots om de titelpartner van het BWT Alpine F1 Team te mogen zijn. Dankzij onze unieke en gepatenteerde waterbehandelingstechnologieën en het wereldwijde bereik van Alpine kunnen we 'de wereld slokje voor slokje veranderen'. Als eerste stap willen we flesvrije BWT-zones creëren in alle vestigingen van Alpine en op de Grands Prix. We willen onze krachten bundelen voor meer bewustwording en strijden voor duurzame ontwikkeling. Deze missie hebben BWT en Alpine gemeen. BWT investeert ook al meer dan twintig jaar in de ontwikkeling van membranen voor onze toekomstige waterstofeconomie. Wereldwijd zijn we een van de belangrijkste leveranciers van membranen voor de productie van groene waterstof en membranen voor brandstofcellen, de energiebron van de 21e eeuw. Samen met onze nieuwe partners dragen we bij tot emissievrije races en duurzame elektrische mobiliteit door een slim gebruik van brandstofcellen."