18 februari 2022

Het BWT Alpine F1 Team en data.ai kondigen met grote vreugde aan dat data.ai de officiële partner en partner in digitale gegevens van de Franse renstal wordt voor het seizoen 2022 van het FIA Formule 1 World Championship. Dankzij deze samenwerking prijkt data.ai op de carrosserie van de A522, de kleding van de coureurs en de branding van het team voor meerdere races in 2022.

 

data.ai is het eerste bedrijf dat de data van consumenten en die van de markt combineert om digitale informatie te verkrijgen en hierop artificiële intelligentie toe te passen om nieuwe digitale opportuniteiten te identificeren. Het BWT Alpine F1 Team verbindt zich hierdoor met een van de grootste merken ter wereld. Dit nieuwe partnerschap met data.ai voor het seizoen 2022 zal dan ook enorm bijdragen aan de online ontwikkeling.

 

Het BWT Alpine F1 Team onthult de A522 maandag in Parijs en start volgende maand aan zijn tweede F1-campagne tijdens de Grand Prix van Bahrein.

 

Laurent Rossi, CEO van Alpine: "Met veel plezier verwelkomen we data.ai als officiële partner van het team en partner in digitale gegevens. De digitale wereld is in constante evolutie en, als Formule 1-renstal, is het belangrijk dat we alle ontwikkelingen in dit voortdurend veranderend landschap op de voet volgen. data.ai is een toonaangevende leider in gegevensanalyse en we zijn blij te kunnen samenwerken met een bedrijf dat de waarden van Alpine deelt. We kijken er enorm naar uit om de komende jaren samen te werken."

 

Theodore Krantz, algemeen directeur van data.ai: "We zijn ongelofelijk trots en verheugd omdat we met het BWT Alpine F1 Team kunnen samenwerken, een legendarisch en emblematisch merk. Onze gemeenschappelijke visie is om de prestaties op te drijven dankzij informatie op basis van gegevens en om op het hoogste niveau te strijden voor uitzonderlijke resultaten."

 

Over data.ai

data.ai heeft de mobiele standaard opgesteld en doet nu hetzelfde voor unified data. Als betrouwbare bron in digitale economie is het onze missie om het eerste bedrijf in AI van unified data te zijn dat de data van consumenten en die van de markt combineert om informatie te bieden op basis van artificiële intelligentie. We spannen ons met passie voor onze klanten in om succesvolle digitale ervaringen te creëren bij hun doelgroepen.