08 juli 2022

BWT Alpine F1 Team en Yahoo kondigen met veel genoegen de verlenging van hun strategische partnerschap aan. Yahoo blijft zo een van de meest kostbare technische partners van het team. Het wereldberoemde Yahoo-logo zal te zien zijn op de A522 van BWT Alpine F1 Team en kan op die manier nieuwe doelgroepen bereiken. De renstal plukt de vruchten van dit fantastische platform op een moment dat Yahoo vormgeeft aan de toekomst van informatie, sport, entertainment, art de vivre, financiën, media en communicatietools.

 

Media- en technologiemultinational Yahoo bereikt meer dan 900 miljoen mensen over de hele wereld, Het bedrijf is al sinds 2019 een trouwe partner van het team. Om samenwerking te ontwikkelen, krijgen BWT Alpine F1 Team en Renault Group toegang tot de geavanceerde reclametechnologieën van Yahoo. Op die manier brengen ze hun merken bij miljoenen mensen onder de aandacht via reclame- en contentplatformen als Yahoo News, Yahoo Sport en Yahoo Finance. Maar ook via de XR Studios van Yahoo, waar bedrijven samen kunnen werken aan meeslepende en interactieve '3D content'-ervaringen dankzij motion en volumetric capture en de 'XR Stage'-technologieën.

 

Otmar Szafnauer, Team Principal van BWT Alpine F1 Team

 

" Als team zijn we steeds op zoek naar synergieën met merken die net zo ambitieus zijn als wij. Yahoo deelt duidelijk onze passie voor innovatie. We zijn dan ook blij dat we onze relatie met een dergelijk bedrijf voor drie jaar kunnen verlengen. Yahoo heeft al bewezen in welke mate het kan innoveren. En Formule 1 biedt enorm veel mogelijkheden om nieuwe doelgroepen aan te boren en kennis te maken met de laatste ontwikkelingen op het vlak van online media en communicatie. De perfecte samenwerking om al die grenzen te verleggen! Dankzij de voortgezette samenwerking met Yahoo geniet Renault Group van het volledige assortiment Yahoo-producten. Ik kan niet wachten om nog nauwer samen te werken met Yahoo !. "

 

Elizabeth Herbst-Brady, Head of Global Revenue & Client Solutions bij Yahoo

 

" Ons partnershipteam in Londen, onder leiding van Marko Johns, bouwt met deze akkoordverlenging voort op de nu al vruchtbare relatie met Alpine en Renault. We zijn er trots op dat we uitstekende partners zijn bij Yahoo. Dankzij wereldwijde en wederzijds voordelige relaties zoals deze brengen we het merk Yahoo bij miljoenen nieuwe mensen via fantastische F1-races. Ook helpen we Renault Group om zijn doelgroep op een creatieve manier te bereiken via onze globale contentplatformen en onze technologieën. "