Alpine A524

A524

FORMULE 1

A524

De A524 is een gloednieuw concept, ontworpen voor de twee komende seizoenen, en toont innovatieve oplossingen op basis van de geleerde lessen van voorgaande versies. Dankzij deze gedurfde aanpak kan het team de komende twee jaar een uitgebreidere ontwikkeling doorvoeren en alvast anticiperen op drastisch nieuwe regelgeving omtrent technische specificaties.

De A524 is ontwikkeld op de twee sites van het BWT Alpine F1 Team. Enstone vormt het hart van de chassisactiviteiten van het team en staat onder leiding van technical director Matt Harman. Aan de andere kant van het Kanaal, in Viry-Châtillon, ligt de focus op het ontwerp en de ontwikkeling van de aandrijflijn van het BWT Alpine F1 Team, onder leiding van technical director Éric Meignan.

Alpine A524
    • Chassis

      Het chassis van de A524 bestaat uit een monocoque in gegoten carbonvezel en aluminium honingraatcomposiet, geproduceerd door het BWT Alpine F1 Team en ontworpen voor maximale sterkte en minimaal gewicht. De Renault E-Tech 2024 aandrijfmotor werd als een zelfdragend element in de eenzitter geïnstalleerd.

    • Ophangingen

      De ophanging voor en achter van de A524 bestaan uit bovenste en onderste driehoeken in koolstofvezel. De aluminium naafdragers zijn afgewerkt met standaard BBS-velgen van bewerkt magnesium en standaard wieldoppen.

    • Transmissie en hydraulica

      De A524 heeft een halfautomatische achttrapsversnellingsbak in carbon en een achteruitversnelling. Een 'Quickshift'-systeem zorgt voor vloeiend schakelen tegen maximale schakelsnelheid met een differentieel met hydraulische bediening. De aandrijflijn, stuurbekrachtiging, DRS en koppeling worden bediend door bijkomende hydraulische bedieningselementen.

    • Brandstofsysteem

      De A524 heeft een met Kevlar versterkte rubberen brandstoftank en is gehomologeerd met de integratie van de aanzuigpomp van het brandstofsysteem.

    • Remsysteem

      Het remsysteem van de A524 is voorzien van carbon remschijven en -blokken. De remklauwen en hoofdremcilinders integreren het 'brake by wire'-systeem volledig in de energiemanagementsystemen van de auto.

    • Cockpit

      De cockpit van de A524 heeft een uitneembare kuipzetel van anatomisch gevormd koolstofcomposiet met een zespuntsveiligheidsgordel voor een totaalgewicht tot 80 kg. Het stuur heeft paddles om te schakelen, te ontkoppelen en voor de DRS, en een display-unit voor de bestuurder.

Alpine A524

TECHNISCHE SPECIFICATIES

Topsnelheid
355 km/u
De A524 haalt een topsnelheid van 355 km/u.
Gewicht
798 kg
Het totale gewicht van de A524 bedraagt 798 kg, met inbegrip van het gewicht van de autocoureur, camera's en ballast.
Vermogen
+950 pk
De A524 heeft een vermogen van meer dan 950 pk.

15.000 tpm

Maximaal toerental

100 kg/u

Maximaal brandstofdebiet

5,620 mm

Totale lengte

CILINDERINHOUD 1.6L V6
AANTAL CILINDERS 6
TOTAAL TOERENTAL 15.000 tpm
DRUKVULLING Enkele turbolader, onbeperkte druk (geschat op 5 bar)
MAXIMAAL BRANDSTOFDEBIET 100 kg/u
TOEGESTANE BRANDSTOFHOEVEELHEID PER RACE Max. 110 kg
CONFIGURATIE V6 op 90°
CILINDERDIAMETER 80 mm
SLAG 53 mm
HOOGTE VAN KRUKAS 90 mm
AANTAL KLEPPEN 24 (4 per cilinder)
BRANDSTOF Directe inspuiting
TOERENTAL MGU-K 50.000 tpm
VERMOGEN MGU-K Max. 120 kW
ENERGIE GERECUPEERD DOOR MGU-K Max. 2 MJ/ronde
ENERGIE VRIJGEGEVEN DOOR MGU-K max. 4 MJ/ronde
ROTATIESNELHEID MGU-H > 100.000 tpm
ENERGIE VRIJGEGEVEN DOOR MGU-H Onbeperkt
GEWICHT Minimaal 150 kg
AANTAL TOEGESTANE MOTOREN PER PILOOT IN 2023 3 motoren met interne verbranding, 3 turboladers en 3 MGU-H, 3 MGU-K, 2 batterijen en elektronische regeleenheden, 8  uitlaatsets
TOTAAL VERMOGEN Meer dan 950 pk

Onze autocoureurs

Alpine F1 - Esteban Ocon

ESTEBAN OCON #31

Alpine F1 - Pierre Gasly

PIERRE GASLY #10

HOE RADICAAL BEN JIJ?

Alpine A524

Ontdek ook

BWT ALPINE F1® TEAM

Onze partners

PARTENAIRE TITRE

PARTENAIRES PREMIUM

PARTENAIRES OFFICIELS

EQUIPEMENTIERS